Vaneaza Lupul 2011- clasament final

Clasament oficial al concursului Vaneaza Lupul, editia 2011.

Vreau doar sa ii felicit pe participanti, organizatori si mai ales pe castigatori. Un concurs extenuant, si fizic si psihic, care in ciuda crizei a reusit sa adune la start un numar insemnat de iubitori ai off-road-ului.

S-a vorbit de multe nereguli ale acestui concurs. Participanti dar si spectatori au pus la indoiala corectitudinea rezultatelor, dar si faptul ca regulamentul s-a modificat peste noapte , in favoarea/defavoarea unora.

Nu am fost acolo, nu cunosc prea mult din culisele concursului din acest an, asa ca ma feresc de a fi de partea unora sau altora. Totusi ar fi pacat si foarte rusinos, ca in acest sport ( inca tanar la noi) sa se umble cu cioara vopsita.

Organizatorii au raspuns acuzelor:

”În timpul şi după concurs câţiva concurenţi şi-au exprimat unele îndoieli în legătură cu regulile şi felul în care s-a stabilit rezultatul. În concluzie Primul-ATV-Magazin le-a cerut organizatorilor Mihai Concioiu şi Oliver Renzler câteva explicaţii. Iată răspunsul lor:

Regulile publicate înainte de concurs: Fiecare concurs are regulile sale. La fel ca şi într-un joc, oricine participă acceptă regulile. VÂNEAZĂ-LUPUL este singurul concurs din România în care aceste reguli sunt publicate online pe două site-uri (HYPERLINK „http://www.vaneaza-lupul.ro/ro/competitors-area/regulament.html”http://www.vaneaza-lupul.ro/ro/competitors-area/regulament.html şi HYPERLINK „http://www.primul-atv-magazin.ro/new-edition/?e=16″http://www.primul-atv-magazin.ro/new-edition/?e=16) cu mult înainte de eveniment. În plus, la înscriere fiecare concurent a primit o copie actualizată a regulamentului în mână. Prima propoziţie din regulament spune „Regulamentul poate fi schimbat oricând”. (Aceasta pentru a permite îmbunătăţirea regulilor în interesul concurenţilor. Vezi punctul 2!)

Maxim o oră penalizare: Înainte ca evenimentul să înceapă a fost anunţată o regulă suplimentară şi pusă pe uşa de la intrarea în biroul de înscrieri. „Penalizarea maximă într-o zi este limitată la o oră adăugată la cel mai rapid timp al acelei zile.” Ideea acestei reguli a fost dată de Petre Stănescu (no. 13) şi a fost aprobată de către organizatori după consultarea altor sportivi experimentaţi. Doar a doua zi Stănescu a sugerat ca acea oră de penalizare să fie luată în considerare pentru ambele părţi ale unei zile de concurs în mod separat – sugestie neacceptată de către organizatori de vreme ce a doua jumătate a zilelor de concurs are valoare egală cu prima parte, fără să se adauge factori de înmulţire. – Nici sugestia lui Mihai Lăzăroaie nu a fost acceptată să se adauge penalizarea de o oră la cel mai bun timp din concurs fără penalizări. Organizatorii nu au acceptat deoarece concurenţilor mai înceţi care nu fac greşeli nu ar trebui să li se acorde o atenţie mai mare decât piloţilor rapizi care ar putea lua penalizări. În concluzie atât timp cât timpul total al unui concurent incluzând penalităţile şi timpul parcurs rămân mai mici decât timpul de condus al piloţilor care nu au primit penalizări, timpul primului concurent este cel considerat ca fiind „cel mai bun”.

Soluţii alternative: În timpul primelor două zile de verificare a traseelor de pe GPS organizatorii s-au confruntat cu un număr incredibil de mare de greşeli de parcurgere a traseului, realizate de către majoritatea concurenţilor, amânând publicarea rezultatelor pentru zilele respective. În concluzie la cina luată împreună după a doua zi de concurs au fost discutate soluţii alternative pentru a uşura publicarea rezultatelor. Fiindcă nici o alternativă nu a găsit aprobare organizatorii au decis să rămână la regulile iniţiale.

Evaluarea traseelor de GPS: Evaluarea GPS-urilor de către sportivi este istorie cunoscută şi obişnuinţă la VÂNEAZĂ-LUPUL şi dovada transparenţei 100%. În fiecare an sportivii au verificat şi au comparat traseele parcurse ei înşişi pe calculatoarele puse la dispoziţie de către organizatori pentru a se asigura că au fost evaluaţi corect. La fel şi anul acesta toţi concurenţii au putut verifica ei înşişi traseele, după cum a fost anunţat cu mult timp în urmă online (HYPERLINK „http://www.vaneaza-lupul.ro/ro/faq.html”http://www.vaneaza-lupul.ro/ro/faq.html). De asemenea mulţi concurenţi şi-au verificat propriile trasee pe laptopul organizatorului şi au fost de asemenea ajutaţi de către organizatori pentru a face aceste verificări. Între alţii au verificat Sever Chiujdea, Mihai Lăzăroiaie, Felix Balz, Rado Bubenko etc. Dar traseele nu au fost date nimănui (pentru a proteja traseele locale si proprietatile private peste a caror trecere s-a primit acordul DOAR pentru zilele de concurs), un obicei între toţi organizatorii de concursuri din România. Verificările au trebuit să se facă pe calculatoarele organizatorilor în fiecare seară şi dimineaţă. Traseele nu au fost şi nu vor fi niciodată trimise prin email cuiva – după cum ştie fiecare concurent şi fiecare organizator.

Informaţii din interior: Ca şi în fiecare an toate traseele au fost cunoscute doar de către cei doi organizatori. Poza în care apare Tudor Rus, câştigătorul de la Open în pregătirea cursei, a fost făcută la eliberarea unei porţiuni de 100m de probă specială la Extrem, deci nu a văzut nimic din traseul pe care îl avea de parcurs, el fiind la Open. – Câştigătorul de la Extrem Rado Bubenko din Estul Slovaciei, la 4 ore de condus din Cluj, vine adesea în zonă pentru condusul cu ATV-ul, în special când prietenul său Oliver Renzler este acolo. Ca şi alţi sportivi din Cluj este posibil să fi recunoscut unele trasee pe care a mai fost, dar ca şi toţi ceilalţi, nu avea nici o idee despre unde ar duce traseul sau unde ar fi zonele dificile. Sportivi din Sibiu vor recunoaşte porţiuni de traseu folosite la Territory, sportivi de la Bacău pentru concursul de la Bacău etc.

Traseele de acces (approach trails) au fost uşoare, rally raid. Faptele sunt următoarele:

În prima zi la Extrem au fost în total 43 km; traseul de acces de 38 km a fost făcut de cel mai rapid în 1h 54’, de către sportivul cu numărul 13 în 2h 18’ şi de cel mai lent concurent în 2h 29’; toţi cei 43 km au fost parcurşi de către cel mai rapid concurent în 2h 27’, de către sportivul cu numărul 13 în 4h 39’ (şi astfel întârziind startul cursei de noapte).
Traseul din a doua zi a fost în total de 41 km, parcurs de cel mai rapid în 3h 23’, de către sportivul cu numărul 13 în 4h 20’ şi de către cel mai lent concurent în 5h 16’.
şi doar a 3-a zi traseul a avut în total 78 km, parcurs de cel mai rapid în 4h 38’ şi de către sportivul cu numărul 13 în 6h 30’.

Aceasta înseamnă că viteza medie în toate zilele a fost de 15-20 km/h, cu siguranţă nu o medie la „rally raid” şi definitiv mai încet decât la majoritatea concursurilor de ATV-uri din România.

Interesant este că cei care s-au plâns de uşurinţa traseului după concurs sunt cei care au fost întotdeauna cei mai înceţi. Concurentul cu numărul 13 a fost cel care a criticat cel mai mult „traseele rapide”, dar in cea mai tehnica proba speciala, prima proba a zilei 3, a parcurs proba in 1h 37’,mai mult decat dublu timpului necesar locurilor 1 si 2, respectiv 44 minute. Organizatorilor care stiau traseul le-a luat 25 minute sa parcurga acesta proba…

În plus: cu 10 zile înainte de cursă am anunţat că nu se mai face clasa Extrem ci doar Open datorită numărului scăzut de piloţi înscrişi la Extrem. Am decis mai târziu să facem totuşi şi Extrem DAR toţi participanţii au fost anunţaţi că traseul va fi format dintr-o porţiune uşoară la finalul căreia vor fi BUCLE mult mai grele. Toţi concurenţii au ştiut despre aceasta de vreme ce Mihai Concioiu le-a explicat tuturor de mai multe ori înainte de inscriere.

Trialul: Trialul de anul trecut a fost prea greu, asta din spusese majorităţii participanţilor. Au fost care şi-au rupt planetarele şi au renunţat la restul cursei încă din prima zi, de aceea l-am făcut mai uşor.
Trialul din 2009 care a plăcut atât de mult nu a avut în plus decât maşinile şi bălţile. La maşini erau câţiva să-şi rupă gâtul iar bălţile în care se sare te face să-ţi uzi mânuşile, să nu mai ai aderenţă pe ghidon şi prin urmare să devină totul periculos. Ca organizatori trebuie să ne gândim în primul rând la concurenţi şi la siguranţa lor.

Timpul la trial: Trialul este ca o probă specială. În timp ce la alte concursuri timpii la probele speciale au fost multiplicaţi pentru a face trialul mai interesant, organizatorii concursului VÂNEAZĂ-LUPUL au decis să folosească penalizări pentru diferite poziţii: la quaduri câte un minut iar la ATV câte 3 minute. Aceasta pentru a face trialul mai interesant pentru primii trei concurenţi. Pentru neterminarea trialului a fost introdusă o penalizare de 30 minute pentru a ne asigura că sportivii vor avea grijă de ATV-urile lor în timpul trialului. Un singur concurent (numărul 13) a cerut ca penalizarea de 30 minute să fie 1 oră pentru a i se oferi şansa de a câştiga o poziţie în cazul în care adversarul său direct ar avea probleme tehnice, dar această sugestie nu a fost acceptată de către organizatori deoarece o penalizare de 30 minute pentru un trial de 15 minute pare a fi mai mult decât de ajuns.

Sportivul cu numărul 13 nu a venit la briefing-ul trialului dar s-a plâns după aceea de cele „doar” 30 minute penalizare în cazul în care vehiculul are defecţiuni tehnice şi nu mai poate porni. Dar sportivul cu numărul 11 (Mihaly Szabo), care a fost cu 40 minute în faţa sportivului cu numărul 13 înainte de trial, ar fi putut cu uşurinţă să îşi repare ATV-ul dupa cazatura din a doua tura de trial, cazatura care i-a smuls doar furtunul de la radiator facandu-l sa-si piarda o parte din apa. Nu a facut-o, nu si-a pus furtunul de la radiator si apa cazuta, singura problema a ATV-ului pentru ca asta nu ar fi schimbat cu nimic tabela finala. Dar daca neterminarea trialului l-ar fi facut sa piarda locul 3 in favoarea concurentului cu nr 13, daca penalitatea de 30 min pentru neterminare ar fi fost 1 ora intr-un trial de 15 min, nr 11 si-ar fi reparat ATV-ul si ar fi terminat ultimul dar ar fi terminat trialul.

Câştigătorii: Studiind tabelul cu timpii realizaţi de concurenţi apare foarte clar că doar 3 concurenţi merită titlul de câştigători ai cele mai provocatoare curse de ATV-uri din Europa, VÂNEAZĂ-LUPUL: sportivii cu numerele 8, 11 şi 12. Cu excepţia situaţiei când problemele tehnice sau de altă natură i-au oprit, nici un alt concurent nu s-a apropiat de timpii lor. În final Rado Bubenko şi Felix Balz au dus o luptă unu-la-unu, care a fost câştigată de Rado. Trialul de la sfârşit doar a confirmat… „norocul” său mai mare, trial terminat de ambii bara la bara si depasind cu 1 tura de pista concurentul cu nr 13, 1 tura din 5 parcurse…”

articol , clasament si fotografii preluate de pe http://www.primul-atv-magazin.ro

Filmare concurs :


One response to “Vaneaza Lupul 2011- clasament final

  • extrem

    daca i-ati cunoste pe mihai si oli sigur v-ati dea seama, caci sant instare sa masluiasca rezultatele!!in ficare an este o tiganie de concurs!!! nu vedeti caci lumea nu mai participa!!!cine merge o data se lamureste!!nu de geaba au ajuns intr-un containar!mari importatori de atvuri!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: