Vaneaza Lupul 2011

Dupa cum bine stiu cei pasionati de fenomenul atv, zilele trecute a avut loc unul din cele mai cunoscute concursuri de profil din tara noastra: Vaneaza Lupul, editia 2011. Asteptat de multi, s-au aliniat la start ceva pasionati, dar si mai multi au ramas doar spectatori sau acasa, deh fiecare cu bugetul sau. Cei ce au reusit sa se inscrie si sa si participe, pe langa testul de rezistenta, s-au si simtit bine, caci in primul rand asta a fost scopul, premiile nefiind foarte mari sau extravagante.

Concursul a fost structural pe 4 clase, fiecare alegandu clasa in functie de utilaj si experienta. Astfel ca participarea a fost dupa cum urmeaza:

ATV Extrem

Balz Felix Pfaffenhofen Can-Am Renegade X xc Germany
Radoslav Bubenko Trebisov Can-Am Renegade XXC 800 Slovacia
Jaroslav Katriňák Slovacia Can-Am Renegade XXC 800 Slovacia
Petru Stănescu Bucureşti Yamaha Grizzly 700 România
Marinescu Mihnea Bucureşti Suzuki KingQuad 750 România
Mihai Braşoveanu Bucureşti Suzuki KingQuad 750 EPS România
Ovidiu Lates Bucureşti Suzuki KingQuad 750 România
Marius Popescu Bucureşti Can-Am Renegade 800 România
Mihai Lăzăroaie Sibiu Can-Am Renegade 800 România
Mihai Marc Mohora Bucureşti Can-Am Renegade 800 X xc Romania
Claudiu Tavrea Predeal Can-Am Renegade România
Mihaly Szabo Cluj Can-Am Renegade X xc România

ATV Open

Siegfried Schüßler Scheuring Yamaha Grizzly 700 Germany
Frederic Capiau Schellebelle CF Moto 500 A Belgium
Peter Linné Reichelsheim Suzuki LTA 750 Germany
Adrian Chiujdea Târnăveni Can-Am Renegade România
Weber Michael 7503 Eppingen Can-Am Outlander 800 X xc Germania
Voss Heiko Bretten Kymco 450 Germania
Adrian Florea Braşov Honda Rincon 680 România
Cristian Chebuţiu Timiş Can-Am Renegade 800 România
Sever Chiujdea Mureş Polaris Sportsman 850 Romania
Viorel Mocanu Sibiu Can-Am Renegade 800 România
Cristi Ilici Sibiu Can-Am Renegade 800 România
Ovidiu Cojocar Sibiu Yamaha Grizzly 700 România
Nica Iuga Sibiu Can-Am Renegade 800 România
Raul Gadola Cluj-Napoca Can-Am Renegade X xc România
Tudor Rus Cluj-Napoca Yamaha Grizzly 700 România
Cătălina Focica Bucureşti Yamaha Grizzly 700 România
Alex Gliga Sibiu Can-Am Renegade 800 X Romania
Ciprian Nechita Romania Suzuki KingQuad 750 Romania
Tudor Cristian Hodis Salaj Can-Am Renegade 800 Romania
Marian Alex Cluj-Napoca Suzuki KingQuad Romania
Radu Mihai Lungu Cluj-Napoca Can-Am Renegade 800 Romania
Gabriel Iepure Cluj-Napoca Can-Am Renegade 800 Romania
Marin Crişan Cluj-Napoca Can-Am Outlander 650 XT Romania
Horaţiu Câmpean Cluj-Napoca Can-Am Outlander 500 XT Romania

Quad

Adrian Dib Timişoara KTM 505 SX România
Răzvan Irimescu Timişoara KTM România
Sebastian Bodea Timişoara KTM 450 XC România
Cosmin Sorban Timişoara KTM 525 România
Oti Bolos Timişoara Honda TRX 700 România
Avram Tihomir Timişoara Honda România
Daniel Boitor Timişoara Yamaha Raptor 700 R România
Dan Buta Sibiu Yamaha Raptor 660 România
Ales Kavcic Kranj Suzuki LTZ 400 Slovenia
Alojzij Pirih Kranj Suzuki LTZ 400 Slovenia
Mihaly Kovacs Sf. Gheorghe Yamaha Raptor 700 Romania
Cristian Bogdan Enache Zalau Kawasaki KFX 700 Romania

Side by Side

Radu Justinian Furdui Timisoara Polaris RZR Romania
Nicchi Velso Miercurea Ciuc Polaris RZR România
Hartmut Garenfeld Germania Can-Am Commander Germania
Manuel Neigert Stuttensee Can-Am Commander X Germania

20-23 aprilie a fost perioada de agitatie, ce a cuprins  trial, curse de noapte şi mai ales off-road în pădurile din jurul oraşului Cluj-Napoca. Trial, tehnic şi rapid, urcări şi coborâri abrupte, noroi, apă, stânci, teren îngust.  Orientare GPS şi  marcaj partial, suplimentar al traseului. Etapele de zi pot fi parcurse cu un rezervor Quad / ATV plin, programul de start fiind astfel”

Ziua 1.

Înscriere: de la ora 9 la 13

Brifing: ora 16 in parcul rece amenajat in Polus

Start proba offroad: ora 16.30

Brifing pentru proba de noapte: ora 20

Start proba de noapte: ora 20.30

Pornirea la start în ziua următoare rezultă din timpii optinuti in ziua 1. Cursa de noapte se încheie la ora 23.00. Cine nu participă la cursa de noapte va fi descalificat.

Clasamentul zilei în jur de ora 24.

Ziua 2

Briefing: ora 9.30 in parcul rece amenajat in Polus

Start proba offroad: ora 10

Final ziua 2: ora 16. Toate checkpoint-urile atinse dupa acesta ora nu vor mai fi luate in considerare. Concurentii trebuie sa urmeze traseele de intoarcere date pe GPS catre Polus Center.

Cina: ora 19

Clasificarea zilei în jur de ora 24.

Ziua 3 (vineri+sambata)

Briefing: ora 9 in parcul rece amenajat in Polus

Start proba de offroad: ora 9.30

Final ziua 3: ora 16. Toate checkpoint-urile atinse dupa acesta ora nu vor mai fi luate in considerare. Concurentii trebuie sa urmeze traseele de intoarcere date pe GPS catre Polus Center.

Cina: ora 19

Clasificarea zilei în jur de ora 24.

Briefing: ora 10

Start Trial: ora 11. Parcurgerea probei de trial este obligatorie pentru a se considera concursul terminat. Neparcurgerea trialului se considera abandon.

Festivitatea de premiere: ora 14.00.

Regulamentul desfasurarii probelor:

General
1) Un concurent NU este descalificat decât cu excepţia:
a) nerespectării ordinelor date de către organizatori.
b) neajutorării altor concurenţi în caz de accident. Dacă cineva cade TREBUIE să te opreşti şi să întrebi dacă totul este în regulă. Dacă este nevoie de ajutor, trebuie să oferi suport şi să suni după ajutor. Timpul pierdut pentru acordarea ajutorului se va verifica pe GPS şi va fi scăzut din timpul total.
c) comportării greşite sau nedrepte faţă de alte persoane, excursionişti sau organizatori.
d) aruncării ORICĂRUI gunoi ALTUNDEVA decât în sacii de plastic sau coşurile de gunoi.
e) intrării în competiţie fără echipamentul de protecţie obligatoriu: cască, protecţie la piept / coate / genunchi şi încălţăminte adecvată (fără tenişi).
f) ne-prezentării la start pe o perioadă mai mare de 15 minute.
2) Câştigătorul competiţiei are cel mai bun timp general.
3) Nu există nici un fel de evaluare a echipelor formate între concurenţi.
4) Nu este permisă schimbarea ATV-ului / Quadului / UTV-ului în timpul concursului. Reparaţiile pot fi făcute oricând dar nu se scad din timp dacă acestea sunt făcute în timpul competiţiei.
5)
A. Toate zilele de concurs încep cu startul în masă, incluzând alergatul de 10 metri spre vehiculul oprit. După o poartă piloţii trebuie să se alinieze în faţa organizatorilor în ordinea corectă ca şi când ar trece prin poartă. La următorul kilometru de trecere spre pădure în spatele vehiculelor organizatorilor nu este permisă depăşirea sau luarea unor scurtături, limita de viteză este de 20 km/h! După acest kilometru şi un semnal, concursul începe în stil Formula 1, incluzând depăşiri dificile. Concurenţii mai lenţi ar trebui să îi lase pe concurenţii mai rapizi să treacă, dar nu sunt obligaţi să facă astfel.
B. Cursa de noapte
a) Trebuie să găseşti puncte de pe GPS (=”Lupi”).
b) GPS-ul va dovedi dacă un concurent a găsit lupii (punctele GPS). Trebuie să ajungi la 40 m apropiere de punctele GPS.
c) Câştigătorul este cel care a găsit cel mai repede toţi „Lupii” de pe GPS.
d) Timpii după cursa de noapte se calculează după cum urmează: Locul I primeşte 1 minut penalizare la timpul general, locul II primeşte 2 minute penalizare, locul III primeşte 3 minute penalizare… până la 10 minute. Pentru „Lupii” rataţi concurenţii primesc maxim o penalizare de 15 minute! Participarea la cursa de noapte este obligatorie.
e) Cursa SE TERMINĂ la 23.00 (11.00 PM). Toţi concurenţii TREBUIE să ia calea cea mai rapidă către acasă. „Lupii” prinşi după ora 23.00 vor fi consideraţi rataţi.
Trial
– Penalizare 10 minute pentru luarea de scurtături la trial.
– Oprirea în timpul trialului DOAR când arbitrii flutură steagurile. Oprirea trebuie să fie completă când steagurile galbene sunt ţinute în sus şi fluturate. Se poate porni din nou când steagurile sunt jos. Când steagurile galbene sunt ridicate, fără a fi fluturate, concurenţii trebuie să reducă viteza şi să continue cu atenţie până după locul accidentului.
– La start şi după fiecare tură toţi concurenţii trebuie să primească semnal la porţile de timp.

Traseu
– Toţi concurenţii trebuie să deţină GPS-uri cu cablu USB şi care acceptă hărţi Garmin. Oricine se prezintă la start cu două sau mai multe GPS-uri trebuie să le declare la start, în caz contrar, dacă primul GPS nu mai funcţionează, al doilea nu va fi acceptat ca şi dovadă. Toate GPS-urile luate cu sine şi declarate trebuie să fie date la organizatori la linia de sosire imediat (în caz contrar se primeşte o penalizare de 1 oră!).
– De-a lungul traseului sunt multe puncte GPS. Punctele GPS sunt numărate şi trebuie:
a) atinse în ordinea corectă (1, 2, 3, …);
b) atinse în direcţia de condus corectă indicată de traseu la cel puţin 50 metri înainte de a intra în cercul de 30 metri din jurul punctului GPS (= cercul de toleranţă) şi părăsite în direcţia de condus corectă dată de traseu (este permisă o deviaţie de maxim 45 de grade atât la intrare, cât şi la ieşire);
c) ca punctele numerotate de pe GPS să fie atinse la minim 30 metri distanţă, în caz contrar se vor considera ca fiind ratate. Pentru fiecare punct ratat se va da o penalizare de 10 minute;
d) Între punctele numerotate de pe GPS piloţii pot să conducă pe oriunde, exceptând în spate pe traseul dat!
– GPS nefuncţional: dacă GPS-ul nu mai funcţionează după parcurgerea a 50% din traseul zilei, sunt luate în considerare un minim de 2 mărturii valide ca şi dovadă a atingerii următoarelor puncte de control doar dacă: ambii piloţi care depun mărturie au atins punctele de control împreună cu pilotul cu GPS nefuncţional.
– La şi de-a lungul Probelor Speciale vor fi prezenţi organizatori şi spectatori. NICI o aşteptare de-a lungul traseului nu va fi scăzută. Concursul este în stil Formula 1: dacă poţi să treci, bine, în caz contrar ajutaţi-vă unii pe alţii sau aşteptaţi!
– Pentru ne-prezentarea la start: Fiecare minut întârziere reprezintă 2 minute penalizare. După 15 minute întârziere concurentul respectiv este descalificat.
– Concursul SE TERMINĂ miercuri la ora 23.00, joi şi vineri la 16.00 şi sâmbătă la 13.00. După această oră fiecare concurent TREBUIE să părăsească traseul şi să ia cea mai uşoară şi mai rapidă cale spre acasă de-a lungul „traseelor de evadare” indicate pe GPS. Punctele de control atinse corect după TERMINAREA timpului (depăşirea orei) vor fi considerate în toate situaţiile ca şi ratate şi adăugate la timpul total.

Revin cu clasamentul oficial si detalii ale participantilor in zilele urmatoare, precum si poze.

informatii preluate de pe http://www.vaneaza-lupul.ro/


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: